Modül 1B, iç mekân nesnelerinden şehir ölçeğine kadar mekân, mimarlık ve çevreye dair temalara odaklanarak, farklı ölçeklerdeki çeşitli unsurların anlaşılmasını derinleştirir.
Modül 1, KAŞİFLER grubundaki 6-8 yaş aralığında çocukların dahil olabildiği başlangıç modülüdür. Okula başlayarak yakın zamanda bir öğrenme sistemine dahil olan “Kaşifler”, cevapları bulma konusunda onlara rehberlik eden harika algılama becerilerine sahiptirler.
Modül 1, birinci eğitim dönemi için olan Modül 1A ve ikinci eğitim dönemi için olan Modül 1B’den oluşmaktadır. Modül 1B, Modül 1A‘yı tamamlayan Kaşifler için uygundur. Modül 1B, toplam 28 saatlik içeriğiyle 10 projeden oluşarak 14 haftalık yaratıcı eğitim müfredatına sahiptir.
Kaşifler, çevrenin temsilleri olarak temel resimleri, maketleri ve haritaları anlamaları için yönlendirilir. Alternatif teorileri ve görüşleri gözden geçirmeyi ve problemler hakkında bakış açıları geliştirmeyi öğrenirler. Hayatlarıyla bağlantılı eğlenceli ve eğitici projeler aracılığıyla fikirleri deneyerek ve test ederek, varsayımlarını nasıl kanıtlayacaklarını öğrenenirler. Süreç boyunca, hikaye anlatımı ve diğer sunum teknikleri aracılığıyla fikirlerini açıklayarak ifade etmeyi de öğrenirler. Ek olarak öğrenciler, çalışma süreçlerinin öz değerlendirmesini yapmayı, gözlem ve pozitif uygulamayla keşfederler. Modül 1B’yi tamamlayan Kaşifler, mimarlığın ne olduğuna dair geniş bir perspektife sahip olarak, proje çalışmasının ve tasarım sürecinin temellerini öğrenirler.
* 1. ve 2. sınıf öğrencileri için uygundur.
** 14 haftalık Modül 1B’ya dahil olan her bir çocuğumuz için, etki ölçme ve değerlendirme çalışması yapacağız.
Modül 1B
Modül 1B, iç mekân nesnelerinden şehir ölçeğine kadar mekân, mimarlık ve çevreye dair temalara odaklanarak, farklı ölçeklerdeki çeşitli unsurların anlaşılmasını derinleştirir.
* Modül 1A‘yı tamamlayan Kaşifler için uygundur.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Ormandaki Arkadaşlarımın Yuvası
Ormandaki Arkadaşlarımın Yuvası atölyesi, öğrencilerin hem ölçek ve insan vücudunun mekân ile arasındaki ilişkiyi hem de form ve işlevin mimariyle olan bağlantısını, hayvan mimarisi üzerinden empati yaparak ve deneyimleyerek öğrenmesini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Form Dedektifi
Form Dedektifi atölyesi, öğrencilerin çevrelerine farklı bir perspektiften bakmasını, yapılı çevrede oluşan iki ve üç boyutlu formlar ve boşluklar ile bunların kombinasyonlarını tanımasını ve formu kütleden ayırt etmeyi öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Kemer Üretiyorum
Kemer Üretiyorum atölyesi, öğrencilerin Antik dönemde mekânda açıklık yaratmak için kullanılan kemer ve tuğla tonoz yapısının matematiksel ve teknik ilkelerini deneyerek öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Ağaç Evim
Ağaç Evim atölyesi, öğrencilerin ağaç evler başta olmak üzere farklı kültürlere ait yerel malzemelerle inşa edilmiş kulübeler ile onların özelliklerini ve yapım yöntemlerini öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Dönüşen Evim
Dönüşen Evim atölyesi, öğrencilerin çevre sorunları, geri dönüşüm, ileri dönüşüm ve sürdürülebilirlik konularında bilinçlenerek, farklı malzemelerin yaratıcı ve yenilikçi yollarını araştırmalarını amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Işıl Işıl Lambam
Işıl Işıl Lambam atölyesi, öğrencilerin eskizden prototip yapımına kadar yaratıcı tasarım sürecinin tüm aşamalarını, aydınlatma elemanı tasarımı ve üretimi aracılığıyla deneyimleyerek öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Bahçemin Haritası
Bahçemin Haritası atölyesi, öğrencilerin peyzaj bileşenleri ile topoğrafya gibi kavramlarla tanışırken harita okuma becerilerini geliştirmeyi, üç boyutlu gerçekliği tanımlamak için iki boyutlu çizgilerin, sembollerin ve taramaların nasıl kullanılabileceğini ve üç boyutlu maket yapma tekniklerini öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Benim Kasabam
Benim Kasabam atölyesi, öğrencilerin bir yerleşim yeri tasarımında sadece topoğrafya ve bina arasındaki değil bir bina ve diğerleri arasındaki ilişkiyi incelemelerini, arazi kullanım planlamasının kavramalarını ve farklı peyzajların mimari tasarıma etkisini öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Şehirdeki Çizgiler
Şehirdeki Çizgiler atölyesi, öğrencilerin bir kent silüetinin çeşitli taramalar ve farklı grafik dokular kullanarak, cephe malzemeleri ile dokularının siyah beyaz çizim şeklinde temsiliyetini öğrenmelerini amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :
Bilye Labirenti
Bilye Labirenti atölyesi, öğrencilerin mimari ve peyzaj projelerinde kullanılan labirent tasarımının tarihini ve mantığını öğrenerek, bilyelerle oynanan bir labirent oyunu tasarlamalarını amaçlıyor.
Yer : Kuzguncuk İskelesi
Tarih :
Saat :